Navržená úprava podchodů hlavního nádraží je řešena tak, aby se podchody staly uvítací branou pro cestující ze zahraničí i Čech. Pro cestující ze zahraničí se stává prostor hlavního nádraží tím prvním, s čím přijdou příjezdu do země do kontaktu.

Barevné odlišení jednotlivých podchodů pomůže v orientaci především opakovaným návštěvníkům nádraží. Při vstupu do podchodu z prostoru nástupiště lépe odhadnou, kde se v  budově nacházejí. Barevnost podchodů lze promítnout dalším způsobem do orientačního systému nádraží.

Odlišení jednotlivých podchodů je docíleno barevným nasvícením skla v odstínech státní vlajky:

Modrá – chladná, tradiční odstín železnice.

Bílá – neutrální,  slavnostní a univerzální.

Červená – teplá, navazuje na barevnost v hlavní hale.

 

 

Český křišťál je tradiční materiál, který tradičně proslavoval naší zemi v celém světě.  Nejtradičnější forma zdobení je technika broušením. Broušené hrany zachytávají světlo uvnitř skloviny. Abstraktní vzor křížících se čar obsahuje dynamiku železnice a její směřování z hlavního města do všech částí republiky a Evropy. Zároveň je typickou formou práce se sklem při broušení

Panely jsou na rubové straně zdobeny vzorem navazujícím na tradici českého křišťálu. Abstraktní vzor křížících se čar obsahuje dynamiku železnice a její směřování z hlavního města do všech částí republiky a Evropy. Zároveň je typickou formou práce se sklem při broušení – viz. trofej tour de France.

Vzor typu V brus je vytvořen na rubové straně skla. Čelní strana je zcela hladká, omyvatelná, odolná vůči všem čistícím chemickým prostředkům.